جدول جدید قیمت بلیت پروازهای داخلی بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و عوارض متعلقه از سوی انجمن شرکتهای هواپیمایی منتشر شده است. بررسی تغییر قیمت مسیرهای پرتردد حاکی از آن است که نرخ بلیت تا 80 درصد نیز افزایش یافته است. بهعنوان مثال قیمت بلیت پرواز تهران-بوشهر 50 درصد، تهران-شیراز 56.5 درصد، تهران-کرمانشاه 62 درصد و تهران-عسلویه 57.5 درصد افزایش ...
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه گرانفروشی بلیت هواپیما طبق قیمتهای مصوب نیست، گفت که سازمان هواپیمایی کشوری بهدنبال طراحی یک پلتفرم متمرکز برای عرضه بلیت است.
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از اعمال تصمیمات احتمالی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما تا آخر اردیبهشت خبر داد و گفت: سازمان هواپیمایی اختیاری در خصوص سایتها ندارد.
طی روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت بلیت از سوی ایرلاین ها مطرح شد و از سوی دیگر بلیت هواپیما در سایت ها کمیاب شد که به نظر می رسد این دو موضوع بی ارتباط به هم نیستند.
صنعت هوایی کشور این روزها حال خوشی ندارد. از نگاه کارشناسان، صنعت هوایی ایران، چوب اقتصاد دستوری را میخورد. نکته آن است که با افزایش زیان شرکتهای هواپیمایی ناشی از قیمتگذاری دستوری، دو قشر بیشترین سود را از قانون سقف نرخی و قیمتگذاری دستوری در صنعت هوایی میبرند: مسئولان و دلالها!
چارترکنندگان بلیتهای نوروزی هواپیما را با اضافه کردن یک شب هزینه اقامت در محدوده قیمتی ۳ تا ۶ میلیون تومان برای فقط یک مسیر به فروش میرسانند و ظاهراً هم خبری از نظارت سازمان هواپیمایی بر نحوه عرضه و فروش بلیتها وجود ندارد.
تغییر قیمت بلیت هواپیما در ماههای گذشته به موضوع مهمی برای مسافران تبدیل شده و با توجه به مخالفت وزارت راه و شهرسازی با افزایش قیمت پیش از سال جدید، شرکتهای هواپیمایی ملزم هستند قیمتهای سابق را برای پروازها اعمال کنند.
پس از بازگشت قیمت بلیت هواپیما به قبل از گرانی اخیر، درحالی که رییس سازمان هواپیمایی کشوری، ایرلاینها را موظف کرده اضافههزینه را به خریداران بلیت بازگردانند، اما رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی میگوید شرکتهای هواپیمایی از این دستور تمکین نمیکنند.
در هفته گذشته فرآیند کاهش خدمات رسانی شرکت های هواپیمایی داخلی آغاز شد و پرواز برای مسیرهای پر تردد کاهش یافت که به نظر می رسد این موضوع مربوط به عدم موافقت افزایش قیمت بلیت است.
با وجود تاکید دادستان تهران و اعلام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر بازگشت نرخ بلیتهای هواپیما به بهمن ۱۴۰۰، شواهد حاکی از ادامه تخلف برخی شرکتهای هواپیمایی و نرم افزارهای موبایلی است.
قیمت بلیط هواپیما در هفتهها و ماههای اخیر با کمرنگ شدن ترس از ویروس «کرونا» و بازگشت زندگی به روال عادی در اکثر کشورها پس از دو سال تعطیلی ناشی از این همهگیری، به رکوردی بی سابقه رسید.
با نزدیک شدن به اربعین بسیاری از شرکت های هواپیمایی در حال برنامه ریزی برای استفاده از ایام پیک جابه جایی هستند که برخی از ایرلاین ها از این فرصت برای گرانفروشی در مسیرهای داخلی پر تردد مانند مشهد کرده اند و برخی دیگر هم در حال برنامه ریزی برای پروازهای خارجی از جمله نجف هستند.
در شرایطی که قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی تا بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هم فروخته میشود، رییس انجمن شرکتهای هواپیمایی به عنوان نماینده ایرلاینها معتقد است که قیمت یک پرس چلوکباب با مخلفات از قیمت بلیت هواپیما بیشتر است!